Sökskogen fick sig en match!!

Publicerat: januari 7, 2012 i Uncategorized

Idag har jag och G tränat sök med vårat gäng! Grått,trist och tråkigt var det men med trevliga hundar och tillika förare så blir det lite lättare 😉

Gilla startade som hund nr:3 ! Hade bestämt mig för att köra på dolda legor och figgar under kamouflagenät. Hade räknat med lite problem och utarbetat lösningar på tänkbara scenario. Nu föll det sig så att inget av de problem jag förberett mig på dök upp,inga andra heller för den delen 😉 Koncentrerade mig på markeringar och raka skick och allt gick bra. Mycket nöjd med dagens sök och som Anna sa: Verkar som om Gilla landat i sin roll som sökhund!

Och vad gäller spårningen så har jag ju suttit och klurat på kammaren! Hon har en bra spårnäsa men ingen riktig motivation till att följa spåret nån längre stund. Läst lite olika böcker och pratat med en massa folk om tänkbara lösningar. Ingen lösning har passat mig rakt av men nu har jag bestämt mig för att göra ett experiment. Så sugen på att testa det och väntar nu bara på bra väder och fördelaktiga förhållande för att testa den första övningen! Återkommer med rapport…

Ikväll blir det dans för Husse och vila för Röda Faran. Imorgon är det först kurs för mina tävlingslydnadsekipage och sen skyddsträning för Gangstern….

 

kommentarer
  1. Emma skriver:

    Kul att de börjar fungera! Vi kämpar på men tack för alla tipsen!

Lämna en kommentar